http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/547106_203698426406251_50858224_n.jpg

SmallPixel


Forum serwera smallpixel

Chwilowki i kredyty

Koszt cuboida 2zl sms

Postprzez » Śr lis 06, 2013 09:12

 




profesor orłowski mowi

Postprzez edireeGet » Pt lis 15, 2013 22:39

Najprostsze nieoczywiste. Płynna świat w twórczości Franciszka Orłowskiego Podczas 53. Biennale w Wenecji w 2009, Franciszek Orłowski spontanicznie wykonał akcję „Spadek\", filmując podczas nurkowania podwodne zakamarki domów. Tytuł biennale, „Making Worlds\", zainspirował go aż do eksploracji tego, co stanowi wnikliwy część miasta tudzież jego historii, atoli pozostaje zakryte poniżej widzialną tkanką codzienności. Zanurzone w głębinach fundamenty zaś partery kamienic zyskują w jego wideo groźny charakter, niczym w filmie grozy. Artysta stworzył przy tym platformę przekazu, odzierając podwodne pozycja spośród tajemnicy, umieścił gdyż projekcję filmową w jednym z mieszkań w pobliżu kanału, w którym nurkował. Klucza aż do tej twórczości powinno się szukać w złożonej relacji, jaką ustala niewiasta z szeroko pojętą nowoczesnością, dlatego że Orłowski w Wenecji wystąpił w charakterze kogoś w całości niezauważalnego, nieobecnego, na marginesie rozgrywającego się spektaklu, jakim jest biennale, ciążące raz po raz w wyższym stopniu ku festynowej mnogości. Zanurzył się w ciszę, odnajdując tylko tam istotę miasta, którego tkanka jest tymczasem delikatna, dlatego że osadzona na zalanych fundamentach. Płynność, nieszczelność, ileś nagrobny natura podwodnego świata mogłyby istnieć metaforę współczesnych stanów umysłu. Zanurzenie poniżej powierzchnię przypadkiem egzystować symbolem tego, co wyparte a niechciane, czegoś, o czym lepiej nie mówić.

Określenie twórczości Franciszka Orłowskiego mianem konceptualnej jest uprawnione, acz jest to uproszczenie. Jego realizacje - które jego osoba już sam wiąże właściwie spośród systemem otwartej rzeźby - nie są wyłącznie komentarzami do pewnych założeń natomiast problemów, aczkolwiek mają w sobie ogromną dawkę indywidualnej emocjonalności. Orłowski przełamuje schematy myślenia natomiast dlatego warto skupić się na konceptualnym charakterze jego prac, jednak ich najważniejszymi cechami są ulotność natomiast procesualność. Artysta występuje w nich jako poruszyciel zawierający w sobie w krążenie myśli nową jakość, pozwalający materii swoich prac robić samoistnie. Praca Franciszka Orłowskiego jest pracą w terenie, także w sensie przestrzennym, jak a przenośnym: obszar stanowi w celu niego kompetencja myśli, który jest nieograniczony. Stąd też należy wkładać podkreślenie również na aspekt site-specific jego otwartych rzeźb. Prezentowanie jego twórczości w galerii to wiecznie lecz wciąż genealogia konkretnej pracy, która zaplanowana jest na kompetencja wyjściowy het nie mówiąc o samą galerię. W pewnym stopniu jego działania mogą asocjować się z dziełami Josepha Beuysa, zwłaszcza ze względu na społeczny istota wielu jego realizacji. Wydaje się jednak, że Orłowski sytuuje się w trochę innym miejscu: porusza problemy wydarzania się w świecie materii, gdzie wydarzanie jest także transpozycją stanów emocjonalnych wywoływanych dzięki cokolwiek czasem kompletnie banalnego - oraz tymczasem niespełna oczywistego. W działaniach polskiego artysty działalność polityczna zarysowuje się na planie dalszym aniżeli przy Beuysa, jest niemniej jednak w pracy Orłowskiego duża część wrażliwości na znaki oraz symbole, na ludzki cokolwiek natomiast wrażenia fizyczno-psychiczne doświadczane podczas tego bytowania. Chciałoby się bez ogródek napisać o psychologii zawartej w tych pracach. Śmiesznym jest oczekiwanie, że będziesz przemawiał językiem zrozumiałym dla wszystkich. Ni ludzie, ni muchomory nie mają takiej umiejętności. Jakby natura pomóc mogła pewien nic bardziej błędnego forma porozumień, prawie że nic bardziej błędnego w głupocie kryło się poczucie bezpieczeństwa1. Te słowa Henry Davida Thoureau z pewnością jest dozwolone oprzeć się do prac Orlowskiego, które przed momentem wprowadzają gatunek zamętu w dyskurs tak zwanej sztuki konceptualnej. Orłowski ufa emocjom z większym natężeniem aniżeli czystej racjonalności, której orędownikiem jest myśl, koncept, idea. Prezentowana w poznańskiej galerii Stereo armatura „Klimatyzacja\" (2010) złożona była z oryginalnego ula umieszczonego we wnętrzu galeryjnego pomieszczenia oraz połączonego ze światem pozagaleryjnym za pomocą przezroczystej rurki, dzięki którą pszczoły mogły swobodnie wlatywać oraz wydobywać się z ula, kontynuując osobisty proces pracy. Forma tej instalacji przywołuje tok skojarzeń powiązanych spośród takimi zagadnieniami jak: inwigilacja, podglądanie, i także z szerszą refleksją ponad byciem, które jest siecią powiązań, ekosystemem zaczynającym się tylko w ulim gnieździe2.
edireeGet
 
Posty: 53
Dołączył(a): Wt lis 12, 2013 22:45
Lokalizacja: Jordan

profesor orłowski mowi

Postprzez edireeGet » Pt lis 15, 2013 22:41

Najprostsze nieoczywiste. Płynna świat w twórczości Franciszka Orłowskiego Podczas 53. Biennale w Wenecji w 2009, Franciszek Orłowski spontanicznie wykonał akcję „Spadek\", filmując w toku nurkowania podwodne zakamarki domów. Tytuł biennale, „Making Worlds\", zainspirował go aż do eksploracji tego, co stanowi gruntowny cząstka miasta tudzież jego historii, wprawdzie pozostaje zakryte poniżej widzialną tkanką codzienności. Zanurzone w głębinach fundamenty oraz partery kamienic zyskują w jego wideo straszny charakter, niby w filmie grozy. Artysta stworzył przy tym platformę przekazu, odzierając podwodne punkt z tajemnicy, umieścił ponieważ projekcję filmową w jednym z mieszkań w pobliżu kanału, w którym nurkował. Klucza do tej twórczości należy dążyć w złożonej relacji, jaką ustala płeć słaba spośród w szerokim zakresie pojętą nowoczesnością, bo Orłowski w Wenecji wystąpił w charakterze kogoś w pełni niezauważalnego, nieobecnego, na marginesie rozgrywającego się spektaklu, jakim jest biennale, ciążące coraz bardziej pod adresem festynowej mnogości. Zanurzył się w ciszę, odnajdując przed chwilą tam istotę miasta, którego tkanka jest jednakże delikatna, albowiem osadzona na zalanych fundamentach. Płynność, nieszczelność, ileś nagrobny istota podwodnego świata mogłyby być metaforę współczesnych stanów umysłu. Zanurzenie pod powierzchnię może znajdować się symbolem tego, co wyparte zaś niechciane, czegoś, o czym lepiej nie mówić.

Określenie twórczości Franciszka Orłowskiego mianem konceptualnej jest uprawnione, jednak jest to uproszczenie. Jego realizacje - które jego osoba tenże sam wiąże właściwie spośród systemem otwartej rzeźby - nie są jeno komentarzami do pewnych założeń natomiast problemów, niemniej jednak mają w sobie ogromną dawkę indywidualnej emocjonalności. Orłowski przełamuje schematy myślenia zaś toteż należałoby skupić się na konceptualnym charakterze jego prac, wszelako ich najważniejszymi cechami są ulotność i procesualność. Artysta występuje w nich jako poruszyciel liczony włącznie w rotacja myśli nową jakość, pozwalający materii swoich prac działać samoistnie. Praca Franciszka Orłowskiego jest pracą w terenie, również w sensie przestrzennym, jak i przenośnym: domena stanowi w celu niego sfera myśli, który jest nieograniczony. Stąd podobnie powinno się położyć nacisk także na atrybut site-specific jego otwartych rzeźb. Prezentowanie jego twórczości w galerii to zawżdy wprost przeciwnie zarzewie konkretnej pracy, która zaplanowana jest na sfera wyjściowy daleko z wyjątkiem samą galerię. W pewnym stopniu jego działania mogą kojarzyć się z dziełami Josepha Beuysa, głównie ze względu na cywilny wydźwięk wielu jego realizacji. Wydaje się jednak, że Orłowski sytuuje się w nieco innym miejscu: porusza problemy wydarzania się w świecie materii, dokąd wydarzanie jest oraz transpozycją stanów emocjonalnych wywoływanych dzięki byt czasami w pełni banalnego - zaś niemniej niespełna oczywistego. W działaniach polskiego artysty polityka zarysowuje się na planie dalszym aniżeli u Beuysa, jest chociaż w pracy Orłowskiego duża część wrażliwości na znaki natomiast symbole, na człowieczy cokolwiek natomiast wrażenia fizyczno-psychiczne doświadczane w trakcie tego bytowania. Chciałoby się explicite nabazgrać o psychologii zawartej w tych pracach. Śmiesznym jest oczekiwanie, że będziesz przemawiał językiem zrozumiałym gwoli wszystkich. Ni ludzie, ni muchomory nie mają takiej umiejętności. Jakby charakter odciążyć mogła jakiś nic bardziej błędnego odmiana porozumień, mało co owszem w głupocie kryło się impresja bezpieczeństwa1. Te słowa Henry Davida Thoureau spośród pewnością jest dozwolone oprzeć się do prac Orlowskiego, które tylko wprowadzają rodzaj zamętu w dyskurs no tak zwanej sztuki konceptualnej. Orłowski ufa emocjom bardziej aniżeli czystej racjonalności, której orędownikiem jest myśl, koncept, idea. Prezentowana w poznańskiej galerii Stereo armatura „Klimatyzacja\" (2010) złożona była z oryginalnego ula umieszczonego we wnętrzu galeryjnego pomieszczenia tudzież połączonego ze światem pozagaleryjnym w środku pomocą przezroczystej rurki, za sprawą którą pszczoły mogły bez ograniczeń wlatywać tudzież wydobywać się spośród ula, kontynuując własny tok pracy. Forma tej instalacji przywołuje ciąg skojarzeń powiązanych spośród takimi zagadnieniami jak: inwigilacja, podglądanie, oraz i spośród szerszą refleksją powyżej byciem, które jest siecią powiązań, ekosystemem zaczynającym się przed momentem w ulim gnieździe2.
edireeGet
 
Posty: 53
Dołączył(a): Wt lis 12, 2013 22:45
Lokalizacja: Jordan

Postprzez » Pt lis 15, 2013 22:41

 


Powrót do Cuboid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron