http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/547106_203698426406251_50858224_n.jpg

SmallPixel


Forum serwera smallpixel

profesor orłowski mowi

Koszt cuboida 2zl sms

profesor orłowski mowi

Postprzez edireeGet » Pn lis 18, 2013 10:31

Najprostsze nieoczywiste. Płynna świat w twórczości Franciszka Orłowskiego Podczas 53. Biennale w Wenecji w 2009, Franciszek Orłowski spontanicznie wykonał akcję „Spadek\", filmując na przestrzeni nurkowania podwodne zakamarki domów. Tytuł biennale, „Making Worlds\", zainspirował go do eksploracji tego, co stanowi dokładny część miasta oraz jego historii, tymczasem pozostaje zakryte u dołu widzialną tkanką codzienności. Zanurzone w głębinach fundamenty i partery kamienic zyskują w jego wideo mroczny charakter, na miarę w filmie grozy. Artysta stworzył pod ręką tym platformę przekazu, odzierając podwodne miejsce spośród tajemnicy, umieścił skoro projekcję filmową w jednym spośród mieszkań w pobliżu kanału, w którym nurkował. Klucza do tej twórczości należy poszukiwać w złożonej relacji, jaką ustala białogłowa spośród szeroko pojętą nowoczesnością, bowiem Orłowski w Wenecji wystąpił w charakterze kogoś w całości niezauważalnego, nieobecnego, na marginesie rozgrywającego się spektaklu, jakim jest biennale, ciążące coraz bardziej ku festynowej mnogości. Zanurzył się w ciszę, odnajdując przed momentem w ową stronę istotę miasta, którego tkanka jest tymczasem delikatna, jako że osadzona na zalanych fundamentach. Płynność, nieszczelność, trochę grobowy natura podwodnego świata mogłyby być metaforę współczesnych stanów umysłu. Zanurzenie pod spodem powierzchnię może istnieć symbolem tego, co wyparte natomiast niechciane, czegoś, o czym lepiej nie mówić.

Określenie twórczości Franciszka Orłowskiego mianem konceptualnej jest uprawnione, tymczasem jest to uproszczenie. Jego realizacje - które on sam wiąże dość z systemem otwartej rzeźby - nie są tylko komentarzami aż do pewnych założeń oraz problemów, jednakże mają w sobie ogromną dawkę indywidualnej emocjonalności. Orłowski przełamuje schematy myślenia zaś w takim razie należałoby skupić się na konceptualnym charakterze jego prac, choć ich najważniejszymi cechami są ulotność i procesualność. Artysta występuje w nich w charakterze poruszyciel liczony włącznie w krążenie myśli nową jakość, pozwalający materii swoich prac robić samoistnie. Praca Franciszka Orłowskiego jest pracą w terenie, w podobny sposób w sensie przestrzennym, gdy natomiast przenośnym: sfera stanowi w celu niego obszar myśli, jaki jest nieograniczony. Stąd też należy stawiać podkreślenie plus na właściwość site-specific jego otwartych rzeźb. Prezentowanie jego twórczości w galerii owo wiecznie nic bardziej błędnego źródło konkretnej pracy, która zaplanowana jest na królestwo wychodzący het nie zważając na samą galerię. W pewnym stopniu jego działania mogą kojarzyć się z dziełami Josepha Beuysa, przede wszystkim ze względu na cywilny znaczenie wielu jego realizacji. Wydaje się jednak, iż Orłowski sytuuje się w nieco innym miejscu: porusza problemy wydarzania się w świecie materii, dokąd wydarzanie jest i transpozycją stanów emocjonalnych wywoływanych dzięki cokolwiek czasem całkiem banalnego - oraz natomiast niezupełnie oczywistego. W działaniach polskiego artysty działalność polityczna zarysowuje się na planie dalszym niż przy Beuysa, jest jednakże w pracy Orłowskiego duża część wrażliwości na znaki tudzież symbole, na człowieczy coś natomiast wrażenia fizyczno-psychiczne doświadczane w ciągu tego bytowania. Chciałoby się kawa na ławę skreślić o psychologii zawartej w tych pracach. Śmiesznym jest oczekiwanie, że będziesz przemawiał językiem zrozumiałym dla wszystkich. Ni ludzie, ni muchomory nie mają takiej umiejętności. Jakby natura przynieść ulgę mogła jeden przeciwnie forma porozumień, w pewnym sensie lecz wciąż w głupocie kryło się wrażenie bezpieczeństwa1. Te słowa Henry Davida Thoureau z pewnością jest dozwolone oprzeć się aż do prac Orlowskiego, które dopiero co wprowadzają forma zamętu w dyskurs rzeczywiście zwanej sztuki konceptualnej. Orłowski ufa emocjom w wyższym stopniu aniżeli czystej racjonalności, której orędownikiem jest myśl, koncept, idea. Prezentowana w poznańskiej galerii Stereo armatura „Klimatyzacja\" (2010) złożona była spośród oryginalnego ula umieszczonego we wnętrzu galeryjnego pomieszczenia tudzież połączonego ze światem pozagaleryjnym w ciągu pomocą przezroczystej rurki, przy użyciu którą pszczoły mogły bez ograniczeń wlatywać zaś wylatywać spośród ula, kontynuując własny bieg pracy. Forma tej instalacji przywołuje bieg skojarzeń powiązanych z takimi zagadnieniami jak: inwigilacja, podglądanie, oraz również z szerszą refleksją powyżej byciem, które jest siecią powiązań, ekosystemem zaczynającym się przed chwilą w ulim gnieździe2.
edireeGet
 
Posty: 53
Dołączył(a): Wt lis 12, 2013 22:45
Lokalizacja: Jordan

Postprzez » Pn lis 18, 2013 10:31

 

profesor orłowski mowi

Postprzez edireeGet » Pn lis 18, 2013 10:31

Najprostsze nieoczywiste. Płynna faktyczność w twórczości Franciszka Orłowskiego Podczas 53. Biennale w Wenecji w 2009, Franciszek Orłowski spontanicznie wykonał akcję „Spadek\", filmując podczas nurkowania podwodne zakamarki domów. Tytuł biennale, „Making Worlds\", zainspirował go aż do eksploracji tego, co stanowi głęboki kawałek miasta oraz jego historii, wszelako pozostaje zakryte poniżej widzialną tkanką codzienności. Zanurzone w głębinach fundamenty natomiast partery kamienic zyskują w jego wideo mroczny charakter, na kształt w filmie grozy. Artysta stworzył przy tym platformę przekazu, odzierając podwodne punkt z tajemnicy, umieścił bowiem projekcję filmową w jednym spośród mieszkań w pobliżu kanału, w którym nurkował. Klucza do tej twórczości należy uganiać się w złożonej relacji, jaką ustala kobieta spośród w szerokim zakresie pojętą nowoczesnością, bowiem Orłowski w Wenecji wystąpił w charakterze kogoś w całości niezauważalnego, nieobecnego, na marginesie rozgrywającego się spektaklu, jakim jest biennale, ciążące co chwila bardziej w kierunku festynowej mnogości. Zanurzył się w ciszę, odnajdując przed chwilą w ową stronę istotę miasta, którego tkanka jest mimo to delikatna, gdyż osadzona na zalanych fundamentach. Płynność, nieszczelność, trochę grobowy charakter podwodnego świata mogłyby być metaforę współczesnych stanów umysłu. Zanurzenie poniżej powierzchnię przypadkiem być symbolem tego, co wyparte tudzież niechciane, czegoś, o czym lepiej nie mówić.

Określenie twórczości Franciszka Orłowskiego mianem konceptualnej jest uprawnione, lecz jest to uproszczenie. Jego realizacje - które on już sam wiąże właściwie spośród systemem otwartej rzeźby - nie są tylko komentarzami do pewnych założeń a problemów, choć mają w sobie ogromną dawkę indywidualnej emocjonalności. Orłowski przełamuje schematy myślenia i zatem powinno się skoncentrować się na konceptualnym charakterze jego prac, atoli ich najważniejszymi cechami są ulotność i procesualność. Artysta występuje w nich jako poruszyciel liczony włącznie w cyrkulacja myśli nową jakość, pozwalający materii swoich prac sprawiać samoistnie. Praca Franciszka Orłowskiego jest pracą w terenie, podobnie jak w sensie przestrzennym, jak i przenośnym: kompetencja stanowi dla niego dziedzina myśli, jaki jest nieograniczony. Stąd również powinno się wkładać akcent także na aspekt site-specific jego otwartych rzeźb. Prezentowanie jego twórczości w galerii owo stale wręcz przeciwnie zarzewie konkretnej pracy, która zaplanowana jest na królestwo wychodzący hen prócz samą galerię. W pewnym stopniu jego działania mogą kojarzyć się spośród dziełami Josepha Beuysa, zwłaszcza ze względu na obywatelski sens wielu jego realizacji. Wydaje się jednak, że Orłowski sytuuje się w cokolwiek innym miejscu: porusza problemy wydarzania się w świecie materii, gdzie wydarzanie jest dodatkowo transpozycją stanów emocjonalnych wywoływanych z wykorzystaniem cokolwiek nieraz całkowicie banalnego - a natomiast prawie oczywistego. W działaniach polskiego artysty gra polityczna zarysowuje się na planie dalszym niż u Beuysa, jest tymczasem w pracy Orłowskiego duża ilość wrażliwości na znaki i symbole, na ludzki coś zaś wrażenia fizyczno-psychiczne doświadczane w trakcie tego bytowania. Chciałoby się dosadnie zapisać o psychologii zawartej w tych pracach. Śmiesznym jest oczekiwanie, że będziesz przemawiał językiem zrozumiałym dla wszystkich. Ni ludzie, ni muchomory nie mają takiej umiejętności. Jakby istota przynieść ulgę mogła jakiś lecz odmiana porozumień, w pewnym sensie lecz w głupocie kryło się impresja bezpieczeństwa1. Te słowa Henry Davida Thoureau z pewnością można odnieść do prac Orlowskiego, które przed momentem wprowadzają rodzaj zamętu w dyskusja naukowa nie inaczej zwanej sztuki konceptualnej. Orłowski ufa emocjom w wyższym stopniu niż czystej racjonalności, której orędownikiem jest myśl, koncept, idea. Prezentowana w poznańskiej galerii Stereo armatura „Klimatyzacja\" (2010) złożona była z oryginalnego ula umieszczonego we wnętrzu galeryjnego pomieszczenia a połączonego ze światem pozagaleryjnym wewnątrz pomocą przezroczystej rurki, za pośrednictwem którą pszczoły mogły bez ograniczeń wlatywać tudzież wydobywać się spośród ula, kontynuując swój tok pracy. Forma tej instalacji przywołuje tok skojarzeń powiązanych z takimi zagadnieniami jak: inwigilacja, podglądanie, i również z szerszą refleksją ponad byciem, które jest siecią powiązań, ekosystemem zaczynającym się tylko w ulim gnieździe2.
edireeGet
 
Posty: 53
Dołączył(a): Wt lis 12, 2013 22:45
Lokalizacja: Jordan

profesor orłowski mowi

Postprzez edireeGet » Pn lis 18, 2013 10:32

Najprostsze nieoczywiste. Płynna rzeczywistość w twórczości Franciszka Orłowskiego Podczas 53. Biennale w Wenecji w 2009, Franciszek Orłowski spontanicznie wykonał akcję „Spadek\", filmując podczas nurkowania podwodne zakamarki domów. Tytuł biennale, „Making Worlds\", zainspirował go aż do eksploracji tego, co stanowi drobiazgowy cząstka miasta zaś jego historii, jednakże pozostaje zakryte u dołu widzialną tkanką codzienności. Zanurzone w głębinach fundamenty zaś partery kamienic zyskują w jego wideo groźny charakter, wzorem w filmie grozy. Artysta stworzył niedaleko tym platformę przekazu, odzierając podwodne punkt spośród tajemnicy, umieścił bo projekcję filmową w jednym z mieszkań w pobliżu kanału, w którym nurkował. Klucza aż do tej twórczości powinno się wypatrywać w złożonej relacji, jaką ustala białogłowa z w szerokim zakresie pojętą nowoczesnością, dlatego że Orłowski w Wenecji wystąpił w charakterze kogoś gruntownie niezauważalnego, nieobecnego, na marginesie rozgrywającego się spektaklu, jakim jest biennale, ciążące co chwila bardziej w odniesieniu do festynowej mnogości. Zanurzył się w ciszę, odnajdując tylko tam istotę miasta, którego tkanka jest jednak delikatna, skoro osadzona na zalanych fundamentach. Płynność, nieszczelność, cokolwiek grobowy charakter podwodnego świata mogłyby istnieć metaforę współczesnych stanów umysłu. Zanurzenie u dołu powierzchnię przypadkiem stanowić symbolem tego, co wyparte natomiast niechciane, czegoś, o czym lepiej nie mówić.

Określenie twórczości Franciszka Orłowskiego mianem konceptualnej jest uprawnione, aczkolwiek jest to uproszczenie. Jego realizacje - które jego osoba tenże sam wiąże nieco spośród systemem otwartej rzeźby - nie są zaledwie komentarzami do pewnych założeń tudzież problemów, wszelako mają w sobie ogromną dawkę indywidualnej emocjonalności. Orłowski przełamuje schematy myślenia tudzież więc wskazane jest skupić się na konceptualnym charakterze jego prac, natomiast ich najważniejszymi cechami są ulotność oraz procesualność. Artysta występuje w nich w charakterze poruszyciel zawierający w sobie w krążenie myśli nową jakość, pozwalający materii swoich prac sprawiać samoistnie. Praca Franciszka Orłowskiego jest pracą w terenie, również w sensie przestrzennym, kiedy natomiast przenośnym: królestwo stanowi w celu niego kompetencja myśli, kto jest nieograniczony. Stąd też należy stawiać emfaza również na własność site-specific jego otwartych rzeźb. Prezentowanie jego twórczości w galerii owo furt ale wręcz zarzewie konkretnej pracy, która zaplanowana jest na dziedzina wychodzący w oddaleniu abstrahując od samą galerię. W pewnym stopniu jego działania mogą asocjować się spośród dziełami Josepha Beuysa, w zasadzie ze względu na cywilny wymowa wielu jego realizacji. Wydaje się jednak, że Orłowski sytuuje się w ileś innym miejscu: porusza problemy wydarzania się w świecie materii, dokąd wydarzanie jest oraz transpozycją stanów emocjonalnych wywoływanych za sprawą byt od czasu do czasu na wskroś banalnego - zaś jakkolwiek niespełna oczywistego. W działaniach polskiego artysty działalność polityczna zarysowuje się na planie dalszym niż przy Beuysa, jest acz w pracy Orłowskiego duża kwant wrażliwości na znaki a symbole, na człowieczy byt natomiast wrażenia fizyczno-psychiczne doświadczane w czasie tego bytowania. Chciałoby się bez ogródek nabazgrać o psychologii zawartej w tych pracach. Śmiesznym jest oczekiwanie, że będziesz przemawiał językiem zrozumiałym dla wszystkich. Ni ludzie, ni muchomory nie mają takiej umiejętności. Jakby natura ulżyć mogła niejaki owszem odmiana porozumień, nieomal wręcz przeciwnie w głupocie kryło się poczucie bezpieczeństwa1. Te słowa Henry Davida Thoureau spośród pewnością jest dozwolone odnieść do prac Orlowskiego, które przed chwilą wprowadzają odmiana zamętu w dyskusja naukowa nie inaczej zwanej sztuki konceptualnej. Orłowski ufa emocjom w wyższym stopniu aniżeli czystej racjonalności, której orędownikiem jest myśl, koncept, idea. Prezentowana w poznańskiej galerii Stereo armatura „Klimatyzacja\" (2010) złożona była z oryginalnego ula umieszczonego we wnętrzu galeryjnego pomieszczenia tudzież połączonego ze światem pozagaleryjnym za pomocą przezroczystej rurki, z wykorzystaniem którą pszczoły mogły swobodnie wlatywać oraz sypać się spośród ula, kontynuując własny tok pracy. Forma tej instalacji przywołuje ciąg skojarzeń powiązanych z takimi zagadnieniami jak: inwigilacja, podglądanie, i także spośród szerszą refleksją ponad byciem, które jest siecią powiązań, ekosystemem zaczynającym się przed chwilą w ulim gnieździe2.
edireeGet
 
Posty: 53
Dołączył(a): Wt lis 12, 2013 22:45
Lokalizacja: Jordan

profesor orłowski mowi

Postprzez edireeGet » Pn lis 18, 2013 10:33

Najprostsze nieoczywiste. Płynna świat w twórczości Franciszka Orłowskiego Podczas 53. Biennale w Wenecji w 2009, Franciszek Orłowski spontanicznie wykonał akcję „Spadek\", filmując w toku nurkowania podwodne zakamarki domów. Tytuł biennale, „Making Worlds\", zainspirował go aż do eksploracji tego, co stanowi dokumentny fragment miasta i jego historii, niemniej pozostaje zakryte poniżej widzialną tkanką codzienności. Zanurzone w głębinach fundamenty a partery kamienic zyskują w jego wideo gniewny charakter, jak w filmie grozy. Artysta stworzył w pobliżu tym platformę przekazu, odzierając podwodne położenie spośród tajemnicy, umieścił gdyż projekcję filmową w jednym z mieszkań w pobliżu kanału, w którym nurkował. Klucza do tej twórczości powinno się wypatrywać w złożonej relacji, jaką ustala pani spośród szeroko pojętą nowoczesnością, jako że Orłowski w Wenecji wystąpił w charakterze kogoś pod każdym względem niezauważalnego, nieobecnego, na marginesie rozgrywającego się spektaklu, jakim jest biennale, ciążące co chwila z większym natężeniem ku festynowej mnogości. Zanurzył się w ciszę, odnajdując tylko w ową stronę istotę miasta, którego tkanka jest toż delikatna, skoro osadzona na zalanych fundamentach. Płynność, nieszczelność, trochę nagrobny charakter podwodnego świata mogłyby stanowić metaforę współczesnych stanów umysłu. Zanurzenie pod spodem powierzchnię przypuszczalnie istnieć symbolem tego, co wyparte i niechciane, czegoś, o czym lepiej nie mówić.

Określenie twórczości Franciszka Orłowskiego mianem konceptualnej jest uprawnione, acz jest to uproszczenie. Jego realizacje - które on tenże sam wiąże właściwie spośród systemem otwartej rzeźby - nie są wyłącznie komentarzami do pewnych założeń zaś problemów, jakkolwiek mają w sobie ogromną dawkę indywidualnej emocjonalności. Orłowski przełamuje schematy myślenia tudzież wobec tego pożądane byłoby skoncentrować się na konceptualnym charakterze jego prac, natomiast ich najważniejszymi cechami są ulotność oraz procesualność. Artysta występuje w nich jako poruszyciel zawierający w sobie w krążenie myśli nową jakość, pozwalający materii swoich prac wykonywać samoistnie. Praca Franciszka Orłowskiego jest pracą w terenie, również w sensie przestrzennym, gdy oraz przenośnym: teren stanowi gwoli niego królestwo myśli, jaki jest nieograniczony. Stąd także wypada wkładać akcent także na aspekt site-specific jego otwartych rzeźb. Prezentowanie jego twórczości w galerii to zawżdy na odwrót zalążek konkretnej pracy, która zaplanowana jest na dziedzina wychodzący hen nie mówiąc o samą galerię. W pewnym stopniu jego działania mogą asocjować się z dziełami Josepha Beuysa, przede wszystkim ze względu na obywatelski istota wielu jego realizacji. Wydaje się jednak, że Orłowski sytuuje się w nieco innym miejscu: porusza problemy wydarzania się w świecie materii, dokąd wydarzanie jest również transpozycją stanów emocjonalnych wywoływanych przy użyciu cokolwiek nieraz gruntownie banalnego - oraz acz niespełna oczywistego. W działaniach polskiego artysty gra polityczna zarysowuje się na planie dalszym aniżeli u Beuysa, jest lecz w pracy Orłowskiego duża porcja wrażliwości na znaki oraz symbole, na ludzki coś a wrażenia fizyczno-psychiczne doświadczane podczas tego bytowania. Chciałoby się otwarcie napisać o psychologii zawartej w tych pracach. Śmiesznym jest oczekiwanie, że będziesz przemawiał językiem zrozumiałym gwoli wszystkich. Ni ludzie, ni muchomory nie mają takiej umiejętności. Jakby charakter odciążyć mogła jakiś owszem rodzaj porozumień, w pewnej mierze lecz w głupocie kryło się poczucie bezpieczeństwa1. Te słowa Henry Davida Thoureau z pewnością można nawiązać aż do prac Orlowskiego, które tylko wprowadzają odmiana zamętu w dyskurs no tak zwanej sztuki konceptualnej. Orłowski ufa emocjom w wyższym stopniu aniżeli czystej racjonalności, której orędownikiem jest myśl, koncept, idea. Prezentowana w poznańskiej galerii Stereo instalacja „Klimatyzacja\" (2010) złożona była spośród oryginalnego ula umieszczonego we wnętrzu galeryjnego pomieszczenia zaś połączonego ze światem pozagaleryjnym wewnątrz pomocą przezroczystej rurki, za pomocą którą pszczoły mogły bez ograniczeń wlatywać zaś wylatywać spośród ula, kontynuując swój przebieg pracy. Forma tej instalacji przywołuje bieg skojarzeń powiązanych z takimi zagadnieniami jak: inwigilacja, podglądanie, a również spośród szerszą refleksją nad byciem, które jest siecią powiązań, ekosystemem zaczynającym się właśnie w ulim gnieździe2.
edireeGet
 
Posty: 53
Dołączył(a): Wt lis 12, 2013 22:45
Lokalizacja: Jordan

Postprzez » Pn lis 18, 2013 10:33

 


Powrót do Cuboid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron